קורס בכיתה

עלותו של שירות קידום אתרים אורגני ברמה איכותית לא יכולה לעלות פחות מכמה אלפי שקלים בחודש. לא כל בעל עסק יכול להרשות לעצמו הוצאה כזו, לפחות לא בתחילת הדרך. לכן לא מעט בעלי עסקים בוחרים לקדם את האתר שלהם בעצמם. ישנם כמה שיטות ללימודי SEO. מה שחשוב הוא לדעת לבחור את הדרך המתאימה לכם כך שתוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה הקרובה ביותר לעבדותו של מקדם אתרים מנוסה.

לימוד עצמי

שיטה זו מתאימה לאוטודידקטים בעלי זמן פנוי רב. בשיטה זו לומדים בעיקר דרך קריאה של בלוגים וצפייה בסרטונים בנושא קידום אתרים. האם מכל אתר של מקדם אתרים הוא בלוג שאפשר ללמוד דרכו? ממש לא. צריך לאתר מומחים שכותבים תוכן מאוד איכותי ומעמיק. מומלץ לבדוק לא רק בלוגים בעברית אלא גם באנגלית. הבעיה בשיטה זו, שאין ממש סדר כרונולוגי ללימודים במקורות הללו כך שיהיה עליכם ליצור אותו בעצמכם. איך אפשר לעשות זאת? להוריד סילובוס של קורס קידום אתרים כלשהו ולחפש בגוגל מאמרים לפי סדר הנושאים שמופיעים בו. עוד בעיה: תחום קידום האתרים משתנה כל הזמן ולכן חשוב לקרוא אך ורק תוכן עדכני. לא בכל פוסט יופיע תאריך ולכן זה יכול להיות קצת מבלבל.

שיעורים פרטי  – אחד על אחד

שיטה זו יכולה לבוא גם כהשלמה או חידוד לשיטת הלימוד העצמי. מתאימה במיוחד לבעלי עסקים קטנים שרוצים לדחוף את האתר שלהם קדימה. בשיטה זו אפשר ללמוד את הבסיס לקידום האתר במפגש של כמה שעות, או לעשות מפגשים קבועים וללמוד לעומק את נושא קידום האתרים. חשוב לדעת כיצד לכתוב נכון מבחינה קידומית, אין לעשות אופטימיזציה לתוכן שעולה באתר, איך לנתח ולהבין את המידע המופיע בכלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס, כיצד לבנות קישורים פנימיים וחיצוניים בצורה נכונה ועוד.

קורס קידום אתרים

מכיוון שישראל היא מעצמת קידום אתרים, ישנם לא מעט קורסים שנפתחים בזה אחר זה ברחבי הארץ. הקורס מתאים גם למי שרוצה לעבוד בתור מקדם אתרים שכיר או עצמאי וגם לבעלי עסקים. בקורסים הללו תמיד תראו שילוב בין השניים. שיטת לימוד זאת היא היקרה ביותר והיא נעה בין 8500 -15000 שח. לרוב הקורס נמשך כ 3 חודשים וישנה הזדמנות ללמוד בבוקר או בערב. הינה כמה קריטריונים שכדאי לכם לבחור לפיהם את קורס seo המתאים לכם:

  • מי המרצה – זהו הקריטריון החשוב ביותר. יש לוודא שמדובר לא רק במרצה מנוסה אלא גם שמדובר במקדם אתרים פעיל. מי שרק שמלמד ולא עוסק בתחום בעצמו – עלול להיות שלא מעודכן בשינויים.
  • תרגול – בדקו מה רמת התרגול בקורס. רצוי להעדיף קורס שמספק לכם אתר לתרגול או שמאפשר לכם לתרגל על האתר שלכם.
  • סילובוס – הורידו סילובוסים של כמה קורסים ועשו השוואות ביניהם.
  • השמת עובדים – במידה ואתם רוצים לעבוד בתור מקדמי אתרים, בדקו שבסוף הקורס ישנו סיוע במציאת עבודה.
  • קורס ממוקד – ישנם קורסים שמתפזרים ליותר מידי כיוונים בתחום השיווק באינטרנט כך שלומדים הכל באופן כללי ושום דבר לא נלמד לעומק. אם המטרה שלכם זה ללמוד קידום אתרים אורגני לעומק, תוודאו שרובו המוחלט עוסק בכך. כמה שיעורים על פייסבוק, רימרקטינג וקידום ממומן בגוגל כהצצות לתחומים זה נחמד, אבל כאמור יש לוודא שלפחות 90 אחוז מהקורס עוסק ב SEO נטו.

קורס קידום אתרים אונליין

שילוב בין הרצאה לשיעור פרטי. מצד אחד אתם לומדים בבית, מצד שני אתם מקבלים הרצאה מוקלטת כאילו היא מתנהלת מול כיתה. איך זה עובד? משלמים ומקבלים גישה לסרטוני וידאו של המרצה. זה יכול להיות מאוד נוח למי שאין לו את הזמן ללמוד במסגרת שעות קבועה. יחד עם זאת חשוב לוודא שמלבד הצפייה, אתם יכולים להיעזר במרצה מידי פעם ולשאול אותו שאלות על דברים שלא הבנתם במהלך הצפייה בסרטונים שלו. יש לוודא שמדובר במקדם ותיק ומנוסה.

קורס קידום אתרים בחינם 
קורס שהוא בעיקר טקסטים כתובים מסודרים על פי נושאים וחלוקה נכונה של שיטות עבודה

למדתם והתחלתם לקדם את האתר בעצמכם? מה כדאי לעשות עכשיו – רצוי ליצור קשר עם יועץ קידום אתרים מנוסה. ספרו לו באיזה דרך אתם מקדמים את האתר על מנת לוודא שאתם עושים זאת בסדר. לאחר מכן, רצוי לבקש ממנו לעבור על האתר ולבדוק האם קיימות בו בעיות. אפשר לבקש ממנו להפיק דו"ח אופטימיזציה. חוות דעת חיצונית, בעיקר של מומחה, יכולה להציל אתכם מטעויות קריטיות או סתם מקידום חסר תועלת.

לסיכום: קידום אתרים אפשר ללמוד דרך בלוגים וסרטונים מרחבי הרשת, ע"י שיעור פרטי, ע"י קורס קידום אתרים או הדרכת  אונליין. לא משנה באיזו שיטה אתם בוחרים, חשוב לוודא שמדובר במקדם מנוסה ופעיל בתחום.